راز ROI بازاریابی محتوا

۲۳ شهریور ۱۳۹۶ وبلاگی

راز ROI بازاریابی محتوا

راز ROI بازاریابی محتوا

نوشته شده توسط مایکل برنر، مدیرعامل شرکت Marketing Insider Group و نویسنده مشترک کتاب پرفروش فرمول محتوا

سوال در مورد بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوا احتمالا آنهایی است که من اکثرا از بازاریاب هایی که در حال مبارزه برای ایجاد کسب و کار خود هستند، می شنوم.

می دانیم که مشتریان ما در حال گسترش تبلیغات هستند. و همچنین می دانیم که بعنوان مصرف کنندگان، همه ی ما بیشتر اطلاعات را بصورت آنلاین بدست می آوریم. ما بدنبال این هستیم که اطلاعات کسب کنیم و سرگرم شویم.

اهمیت نمی دهیم که مطالب از کجا می آیند اما کنار نشسته ایم تا منتظر آن ها شویم. و برای یافتن آن خیلی دور هم نمی رویم.

اما ایجاد کسب و کار غالبا یک کار ماهرانه بشمار می آید. ما نمی توانیم صرفا به تبلیغات بپردازیم و همه چیز را به آن منتهی کنیم. همچنین مهم است که به یاد داشته باشیم همه ی افراد موجود در کسب و کار بدنبال ایجاد محتوا هستند. و سازندگان محتوا، مطالب خود را همانند فرزند خود دوست دارند. اگرچه محتوا ممکن است بد باشد اما ما نمی توانیم بچه هیچکس را زشت خطاب کنیم.

چگونه ما برای بازاریابی محتوا کسب وکار ایجاد کرده و پاسخ سوال بازگشت سرمایه حتی قبل از شروع واقعی آن را می دهیم؟ این با ایجاد یک کسب و کار قوی آغاز می گردد که بطور مستقیم مردم، تیم های آنها و بودجه ی آنها را مورد حمله قرار ندهد.


بازگشت سرمایه محتوا چیست؟

بیایید قبل از شروع، به چگونگی پاسخگویی به سوال بازگشت سرمایه بپردازیم. من اشاره کردم که بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوا بالاتر از میانگین بازگشت سرمایه بازاریابی در هر جایی که نگاه می کنم است. در دنیای بازاریابی ، جولی فلیشر مدیر ارشد سابق اطلاعات ، محتوا و رسانه در Kraft اظهار می دارد که بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوا چهاربرابر بزرگتر از هدفمندترین تبلیغات آنها بوده است.

اولین گام در پاسخگویی به سوال بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوا این است که از پایه سوال مطرح کنید: میانگین بازگشت سرمایه بازاریابی شرکت شما چقدر است؟

سپس هریک از این سه مولفه بازگشت سرمایه را مورد اشاره قرار دهید :

ـ هزینه

ـ بهره برداری ( استفاده )

ـ عملکرد

هزینه محتوا

ممیزی محتوا را هدایت کنید، و یا حداقل یک نمونه از محتوایی که شما ارائه می دهید را بررسی نمایید. که شامل میانگین برخی از هزینه های متوسط و قیاس کردن در رابطه با این امر است که چه مقدار مطالب شما هزینه می برد.

در نظر گرفتن عواملی نظیر هزینه برای ایجاد محتوا شامل هزینه های کپی رایت و خدمات طراحی می شود همچنین فراموش نکنید هزینه زمانی را که صرف مدیریت پروژه می کنید تخمین بزنید.

استفاده از مطالب

Sirius Decisions گزارش داده است که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از مطالب استفاده نمی شوند. هر محتوایی که هرگز مورد استفاده قرار نگیرد ۱۰۰% جزء ضایعات است. شما نه تنها نیاز به پیگیری تامین محتوا دارید بلکه باید از آن استفاده کنید.

اگر شما از یک دفتر نمایندگی برای ایجاد محتوای خود استفاده می کنید، به نمونه مطالبی که ارائه داده است نگاه کنید سپس کانال های خارجی خود را برای استفاده براساس معیار، بازرسی کنید. اگر شما از منابع داخلی استفاده می کنید، از مدیران کمپین درخواست استفاده از گزارش ها را داشته باشید.

اگر شما مانند بسیاری از شرکت ها هستید، از چالش برانگیز بودن استفاده از محتوا شگفت زده نشوید.

عملکرد محتوا

اکثر افراد با صحبت کردن در مورد بازدید صفحه، به اشتراک گذاری های اجتماعی و کلیک شروع می کنند. اما مهم است که برای اولین بار عملکرد محتوا را به کسب و کاری که باعث شد شما در موقعیت ابتدایی شروع کنید، گره بزنید.

برای آگاهی محتوایی و مدیریت فکری محتوایی، این نکته حائز اهمیت است که برای بررسی میزان تعامل فراتر از معیارهای کالا قدم برداریم. هرکسی می تواند کالا خریداری کند. اما تعامل کلیدی در جهان سرشار از توجه امروز است که با گزینه های بسیاری پر شده است.

برای مطالب نسل بعد، برای سنجش هر دو کیفیت آگهی ( نرخ تبدیل ) و همچنین تعامل، نگاهی فراتر از تبلیغات داشتن حائز اهمیت است.


چگونگی پاسخگویی به سوال بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوا

ـ در رابطه با بازگشت سرمایه کلی یا میانگین آن در بازاریابی سوال کنید.

ـ توجه کنید که آیا حرفه شما هزینه ی محتوای ارائه شده را درک می کند.

ـ پیدا کنید که چه مقدار از آن مطالب مورد استفاده قرار می گیرد. هیچ کسب و کاری را ندیده ام که بیشتر از ۵۰% را مورد استفاده قرار دهد.

ـ متعهد شوید که یک مورد تجاری ایجاد کنید و میزان بازگشت را اندازه گیری کنید.


ایجاد بازاریابی محتوا در کسب و کار

اگر شما به اندازه کافی زنده ماندید و می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک کسب و کار ایجاد کنید، راههایی برای ایجاد آن وجود دارد.

هدف : دستیابی به خریداران مراحل اولیه.

اکثر مطالب بازاریابی بیش از حد تبلیغاتی هستند و فرآیند خرید را خیلی زود تحت فشار قرار داده اند. کسب و کار شما نیازمند جلب توجه افراد برای شناخت ، علاقمندی و اعتماد کافی به برند شما جهت خرید از شما است. آن با مقدار قابل توجهی از مراحل اولیه محتوایی آغاز می شود. و لازم است که غیر تبلیغاتی بوده و بیش از حد غیرعادی نباشد. لازم نیست که شما در این مرحله به خودتان زیاد فشار آورید زیرا باید به مرحله دوم نیز برسید.

اکثر شرکت ها فرصت مهمی برای رسیدن به چشم اندازهای اولیه دارند. شما می توانید از این مفاهیم برای کسب و کار خود جهت بازاریابی محتوا در مراحل اولیه استفاده کنید :

سهم عادلانه شما از مکالمات :

چند درصد از مکالمات آنلاین در مورد دسته بندی محصولات برند هستند؟ چند درصد از آن مکالمات در مورد برند شما هستند؟ آن میزان چقدر از سهم شما با بازار تفاوت دارد؟ اگر شکافی وجود دارد، بدین معناست که رقابت شما چشم اندازهای شما را قبل از خودتان جلب می کند. به عنوان مثال اگر شما ۲۵% از فروش خود را در یک دسته محصولات دارید، اما محتوای دیجیتالی شما صرفا ۵% از مکالمات برندی آنلاین را ارائه می دهد، شما به سهم عادلانه آنلاین خود دسترسی پیدا نکرده اید. آژانس های جستجوگر شما و حتی برخی از ابزارهای جستجوگر نظیر SEMrush می توانند سهم عادلانه ی آنلاین شما را فراهم کنند.

ترافیک جستجوهای غیر برند در وبسایت شما :

چقدر از چشم اندازهای شما در مراحل اولیه، وبسایت شرکت شما را پیدا کرده اند؟ شما می توانید این را با نگاه کردن به ترافیک جستجو شرایط برندها در مقابل شرایط جستجوی غیربرندها تشخیص دهید. اگر شما همانند اکثر برندها هستید ، وبسایت خودتان را بیش از حد ارتقا می دهید پس شما نیاز به ساخت قابلیت انتشار برند دارید. اگر شما بیشتر در مورد تمایلات در صنعت خود می نویسید، نه تنها بعنوان یک قدرت دیده می شوید، بلکه بیشترین ترافیک جستجوهای غیر برند را به خود جلب خواهید کرد.

اثربخشی بنر در بازدید برند در حین رانندگی :

اگر شرکت شما بودجه بازاریابی را صرف نمایش دیجیتال ( بنرها ) می کند، اثربخشی این روش را با ترافیکی که در وبسایت شما در مقابل بازاریابی محتوا ایجاد می شود مورد آزمایش قرار دهید.

هزینه تبلیغات / صفحات کم جستجو شده با ترافیک اجتماعی و سازمانی کم :

درحالیکه صفحات تبلیغاتی برای ارائه در پیام های تبلیغاتی ساخته شده اند، سنجش افزایش سرعت این صفحات و میزان ترافیک جستجوی اجتماعی و سازمانی این صفحات را دریافت کنید. ایجاد تجربه ی بازاریابی محتوا را که بعنوان صفحه ای برای تبلیغات بکار می رود، درنظر بگیرید. این یک جستجوی رایگان و ترافیک اجتماعی در بالای ترافیک آگهی پرداخت شده توسط شما را ارائه می کند.

هزینه ترافیک وبسایت های اجتماعی و سازمانی در مقابل پرداخت پول :

بازاریابی محتوا به شما این اجازه را می دهد که دسترسی اضافی، تعامل و تبدیل بدون نیاز به پرداخت هزینه بابت آن را داشته باشید. شما به معنای واقعی کلمه می توانید توجه مخاطبان خود را بدست آورید بدون اینکه آن را بخرید. یکی از راههای ساده جهت محاسبه این امر اینگونه است که به هزینه متوسط که بابت هر کلیک از جستجو پرداخت می شود نگاهی بیندازید. آن شماره را در ترافیک های اجتماعی و سازمانی خود وارد کنید تا بهای بازدیدکنندگان را دریافت کنید.

هزینه محتوایی که استفاده نشده است :

در حالیکه این مورد کسب و کار در هر مرحله برای خریدار اعمال می شود، اغلبا یکی از بزرگترین هزینه های بازاریابی بشمار می آید. و هرگونه محتوایی که ایجاد می شود و مورد استفاده قرار نمی گیرد اتلاف خالص است.

هدف : تعامل چشم اندازهای جدید با برند شما .

اگر شما با مشتریان بالقوه موجود در بالای قیف خود در ارتباط نیستید، این ها چند روش هستند که شما می توانید از این فرصت برای رسیدن به و تبدیل آنها استفاده کنید :

زمان صرف شده، افزایش میزان محتوا در مقابل صفحات تبلیغاتی :

این مقایسه نشان می دهد که چگونه بازاریابی محتوا به برند شما برای رسیدن به بازدیدکنندگان در مراحل اولیه ، تعامل با آنها و تبدیل آنها به فروش کمک می کند.

بازدیدهای مکرر و زمان تعامل با برند شما :

بازدیدکنندگان مکرر یکبار به سایت شما می آیند و سپس دوباره برای بازدید بیشتر برمی گردند. تاثیرگذاری این بازدیدکنندگان را با نگاه به نرخ تبدیل آنها در مقابل بازدیدکنندگان اولیه می توان سنجید.

ارزش هر مشترک :

تعیین کمیت اینکه چقدر چشم انداز را به معنای واقعی کلمه به حصار برند خود وارد کرده اید تا بتوانید آنها را به بازار عرضه کنید. شما همچنین می توانید ارزش آنها را با نگاه کردن به درآمد و سود پیش رو از لیست ایمیل شما که از تعداد ایمیل هایی که در پایگاه داده خود دارید مجزا شده است، بسنجید.

هدف : تبدیلی که هرگز به آن دست نیافته اید.

در نهایت ، شما باید قادر به سنجش بازاریابی محتوا به روش های قابل تعیین که کسب و کار شما بدان آگاه است نظیر آگهی ، درآمد فروش و نگه داری باشید.

آگهی و فروش از مشترکین :

هر آگهی که شما از بازاریابی محتوا ایجاد می کنید ، قابل ارزش گذاری است.هرکسی که برای برگه ها یا پیش آمدهای سفید شما ثبت نام کرده است می تواند ارزش داشته باشد. هر مشترکی که برای ساخت لیست خود به آن اضافه می کنید ارزش دارد.

بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا در مقابل بازگشت سرمایه بازاریابی کلی :

هنگامی که داده ها را قبلا با جزئیات مشخص کرده اید ، بازگشت سرمایه این مشترکین، آگهی ها و فروش را در مقابل بازگشت سرمایه بازاریابی کلی برند محاسبه کنید.

نگه داری و ارزش طول عمر :

مشتریانی را که با بازاریابی محتوای شما در تعامل هستند ، بسنجید و اگر زمان بیشتر یا طولانی تری را بعنوان مشتری صرف می کنند، مشخص کنید. بازاریابی محتوا برای ایجاد مشتریان متعهد و سودآورتر به کار می رود.


نتیجه گیری

برای پاسخگویی به سوال بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوا برای کسب و کار خود ، شما نیاز به ایجاد یک مورد مستحکم بر مبنای درک عمیقی از حرفه خود دارید.

متوسط بازگشت سرمایه بازاریابی در کسب و کار شما چقدر است و بازاریابی محتوا چگونه می تواند بازگشت بالاتری داشته باشد؟ پاسخ این سوال بستگی به فهم شما از هزینه های محتوا ، استفاده و عملکرد آنها دارد.

از آنجا، شما نیاز به یک راه برای ایجاد کسب و کار مستحکم دارید که به شما اجازه ی دستیابی به مشتریان جدید و تعامل با آنها از طریق برند شما را در یک راه پر معنا می دهد و سپس آنها را به فروش جدید و روابط بلند مدت که بازگشت سرمایه واقعی را رقم می زند تبدیل می کند.


منبع:
Content marketing institute

تاریخ نشر: ۲۹ دی ۱۳۹۵


جهت اشتراک گذاری

hr.dot-hr{
border-top: 1px dashed #ddd;
background:none;
}
p {
line-height:150%;
}
th {
text-align:center;
}
td{
text-align:center;
}
.tx {
text-align:right;
}

The post راز ROI بازاریابی محتوا appeared first on اکسپوننت.

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم